MeCoder הכניסה לעולם התכנות


כלים ואתרים מומלצים למתכנתים

hand with thumb up

האינטרנט מלא באתרים עמוסים בתוכן סופר איכותי כמעט בכל נושא. זה לא מפתיע שבתחום התכנות, יש אתרים שהם בגדר "מטורפים" מבחינת התמורה שהם נותנים לנו כמתכנתים, בין אם כמקור של תוכן איכותי ביותר ובין אם כמקום מפגש של אנשים מהתחום.

האתרים הללו, וגם כלים נוספים, עוזרים למתכנתים מתחילים כשם שהם עוזרים למנוסים שבינינו. לכן החלטתי שזה שווה לפחות פוסט + איזכור בתפריט הקטגוריות.

  1. W3Schools - אתר המכיל הסברים ודוגמאות לכל פקודה במגוון שפות קוד, ביניהן HTML, Javascript, PHP ועוד רבות וטובות. אתר מאוד שימושי, שעוזר בכל פעם שאתם רוצים להבין איך להשתמש בפקודה מסוימת גם מבחינת מה היא עושה וגם מבחינת מה הכללים והצורה הנכונה לכתוב אותה. הערת אגב: במרבית החיפושים שתעשו לפקודה כלשהי האתר הזה ממילא יופיע בין הראשונים אם לא ראשון.
  2. Stackoverflow - אוי, כמה פעמים מתכנת נתקל בבעיה מורטת עצבים, שאפילו אחרי כמה שעות של מחקר וניסיונות הוא לא מצליח לפתור אותה. בדיוק בשביל זה יש אתרים כמו Stackoverflow. האתר הזה מפגיש בין שואלים לבין פותרים. איך זה עובד? פשוט מאוד. מישהו מעלה שאלה, וכל העולם מוזמן לפתור אותה, בחינם. תוך כמה זמן זה קורה? תלוי בקושי השאלה. שאה קלה יכולה להיפתר תוך דקות בודדות ואילו שאלות מסובכות יכולות להישאר לא פתורות לנצח (טה טה טה דם!). עצה קטנה: רוב השאלות שתרצו לשאול כבר נשאלו בעבר. תחפשו קודם בגוגל. הקהילה שם לא חובבת אנשים שמתעצלים לחפש בעצמם.
  3. JSFiddle - האתר הזה מתחבר מאוד לאתר השני ברשימה, ורק בגלל זה הוא קיבל מקום כל כך גבוה ברשימה (תכלס הרשימה לא מסודרת לפי חשיבות, אבל עדיין הייתי שם את זה לקראת סוף הרשימה). בקיצור האתר הזה מאפשר לכם לשתף חלקי קוד כדי להציג רעיון או בעיה או מה שבא לכם. למה להציג חלקי קוד ולא את כל הקוד? יש כל כך הרבה סיבות לכך. כדי להשאיר רק את מה שרלוונטי. כדי לא לחשוף קוד שלכם. כדי לא לחשוף דברים הנוגעים לאתר שאתם מפתחים לגורם שלישי. אלה רק כמה דוגמאות. הוא מאפשר לכם גם להוסיף ספריות בצורה מאוד קלה ופשוטה.
  4. CSS tricks - אתר נהדר לכל מי שמתעסק עם CSS. הם מעלים פוסטים עם פתרונות לכל מיני בעיות הקשורות בעיצוב דפי HTML, או פוסטים מעניינים לגבי כלים שלא בטוח שידעתם שקיימים ואפשר להשתמש. שווה להיות מנוי לניוזלטר שלהם.
  5. Browserhacks - אחת הבעיות הנפוצות בבנייה של אתר הוא שכל דפדפן מפרש את הקוד שלכם בצורה טיפה שונה. וכשאני אומר כל דפדפן, אני לא מתכוון רק להבדלים בין כרום לספארי לאינטרנט אקספלורר וכו' אלא גם להבדלים בתוך הגירסאות של כל דפדפן, לדוגמא בהבדל בין כרום 42 לכרום 41, או אם אני ממש רוצה להבליט אז בין אינטרנט אקספלורר 8 לבין כל שאר העולם... האתר הזה מציג רשימה של דרכים איך לכתוב CSS שישפיע רק על דפדפן מסוים מגירסא מסוימת ועוד שלל מקרים.
  6. Can I use - בהמשך לסעיף הקודם, האתר הזה מראה לכם בצורה גרפית פשוטה להבנה, אילו דפדפנים מבינים כל פקודה. לדוגמא אם אני ארשום שם Border-Radius, שהוא סגנון מאוד נפוץ, אני אגלה שאינטרנט אקספלורר 8 ואופרה מיני לא מכירים את הסגנון. חמוד ושימושי.
  7. Github - אולי אחד האתרים החשובים ביותר לטעמי (ציינתי כבר שאין חשיבות לסדר ברשימה הזאת, נכון?). זוהי פלטפורמה בה ניתן לפתח פרויקט קוד פתוח באמצעות קהילה. אוי, איזה תיאור מעצבן הרגע כתבתי. טוב, ננסה להסביר דרך דוגמא. נניח שמישהו כתב קוד ממש מגניב ויעיל למשהו, בואו נקרא למשהו הזה סליידר. עכשיו הסליידר הזה מגניב, אבל הוא בסיסי והוא חושב שיש מקום לפתח אותו עוד. בקיצור, הוא מעלה את הקוד ל-Github ואז כל אחד יכול לראות אותו, להשתמש בו, לכתוב הערות, אבל יותר חשוב הוא שכל אחד יכול לתרום קוד, כלומר לפתח מרכיב כלשהו בסליידר הזה. עכשיו תדמיינו שעשרים אנשים תורמים מזמנם וממרצם לסליידר הזה. כנראה שיצא פה משהו מגניב. שתי הערות: א. ל-Github יש מודל עסקי וזהו לא השימוש היחיד בו. ב. אני מאוד ממליץ לתרום מזמנכם וממרצכם דרך כתיבת קוד לפרויקט כזה, ארחיב על כך בפוסט בהמשך.

אם יש לכם המלצה כלשהי אתם מוזמנים לכתוב לי, רק בבקשה תפרטו בהסבר שלכם.

תוספת קטנה: עכשיו כשאני קורא את הפוסט הזה, אני חושב שיש מקום לפוסט נפרד ל-stackoverflow, יש בו הרבה דברים שיכולים לעזור ללמוד ולהתפתח. בהמשך...