MeCoder הכניסה לעולם התכנות


איך ללמוד תכנות

שימו לב!!! קיימת גירסא מעודכנת למאמר זה, אשר בו עידכנתי את כל ההמלצות שלי לקורסים לפי הטכנולוגיות והנושאים העדכניים.
בנוסף הוספתי שם קישור לקופון אשר מקנה הנחה משמעותית על קורסים באתר זה.

A book with glasses on it

הקדמה - אני מאמין שהמאמר הזה ישתנה כל הזמן המאמר הזה מתעדכן מעת לעת. קודם כל, דברים שהיו רלוונטיים ליום העלאת המאמר הזה, תוקפם עלול לפוג ויש צורך לשנותם בתוכן רלוונטי. אבל חשוב יותר בעיניי יהיה לשלב את חוכמתם וניסיונם של אחרים. אחרים, כלומר אתם... אשמח לשמוע וגם להתייחס לכל המלצה והערה שלכם. אתם מוזמנים לכתוב בתגובות בסוף המאמר או לכתוב לי ב "דברו איתי" . אני חושב שזה יהיה מעולה אם אעדכן את המאמר מדי פעם לפי המלצות שלכם בנוסף לשלי.

המסלול הבא נבנה לאור הניסיונות שלי במהלך הדרך. עשיתי לא מעט קורסי תכנות באינטרנט, קראתי ספרי תכנות, התייעצתי עם לא מעט מתכנתים. מי שיעבור אותו יגיע לרמה שתאפשר לו להשתלב בשוק העבודה של עולם התכנות.

כמה זמן אמור לקחת מסלול שכזה? זה משתנה לפי יכולת הלימוד האישית שלכם וגם לפי כמות הזמן הפנוי שלכם. אם יש לכם הרבה זמן פנוי, זה צפוי לקחת 4 חודשים. לי זה לקח 5 חודשים, אבל לא היה לי אתר כזה שיכווין אותי וייעץ לי אילו קורסים לקחת...

  1. האם אני רוצה להיות מתכנת Front-End? (שלב אופציונלי)

    נקודת ההתחלה של כל התהליך צריכה להיות שילוב של היסודות הראשונים ביחד עם בדיקה עם עצכם האם זה באמת מושך אתכם. את הצעד הראשון שלי עשיתי באמצעות הקורס האינטרנטי HTML Tutorial: HTML & CSS for Beginners. זהו קורס שמכיל את כל היסודות של html ו-css, ומתאים יותר לאלו מאיתנו אשר יודעים שקצב הלימוד שלהם יותר איטי מהרגיל. אמנם הקורס הזה אינו קיים יותר, אך מצאתי קורס דומה, שלפי הביקורות הוא אפילו יותר מוצלח וגם בחינם!
    לסיכום, אם אתם לא בטוחים שאתם רוצים ללמוד תכנות או אם אתם יודעים שקצב הלימוד שלכם הוא איטי באופן יחסי, אז זאת ההתחלה הנכונה בשבילכם.

  2. בניית יסודות חזקים - The Complete Web Developer Course

    הקורס הזה הוא אחד המומלצים ביותר בעיניי. הוא יכניס אתכם טוב טוב לעניינים ויספק לכם ארגז כלים בסיסי מספיק רחב ונקודת פתיחה טובה.
    אחד היתרונות הגדולים בקורס זה נעוץ בעובדה שהוא משלב הרבה עבודה מעשית. כאמור, קוד לומדים דרך הידיים… ובמהלך הקורס הזה אתם תבנו 14 אתרים!
    בנוסף, כדי לאפשר את העבודה המעשית הזאת, במסגרת הקורס אתם מקבלים אחסון בשרת בחינם למשך שנה שלמה, כלומר אתם יכולים להעלות אתרים אמיתיים שלכם. את כל הפרויקטים שבניתי בעצמי בשנה שלאחר תחילת הקורס העליתי תחילה בשירות הזה.
    הערה: אפשר לוותר על הפרקים "wordpress" ו-"mobile".

    עדכון (מה-28.9.16) - מספר גולשים הסבו את תשומת ליבי שאותו המרצה הוציא קורס חדש שהוא למעשה הגירסא המעודכנת של אותו הקורס. לאחר שבחנתי אותו, אני חושב שהקורס החדש בהחלט עדיף על פני הקורס הישן. התכנים בו יותר עדכניים ועושה רושם שהוא נוגע בנושאים יותר חשובים כיום. לא פחות חשוב מכל אלו, הביקורות וההמלצות לקורס הזה מעולות, בדיוק כפי שהקורס הראשון שלו קיבל.
    בקיצור זה הוקרס המומלץ בעיניי - The Complete Web Developer Course 2.0

  3. הגיע הזמן לבנות דברים משלכם…

    אמנם הקורס האחרון משלב הרבה עבודה מעשית, אבל זה לא מספיק. זה הכרחי שלאחר שסיימתם את הקורס, ורצוי אף במהלך הקורס (לאחר פרק 5) תבנו דברים משלכם, תתנסו ותוך כדי תלמדו המון. את הדברים שאתם בונים תעלו לשרת החינמי שקיבלתם בקורס האחרון, גם תהליך העלאת אתר שלכם לאויר ילמד אתכם לא מעט.
    אתם יותר ממוזמנים לשתף ולשלוח לי קישור לפרויקטים שלכם בהערות למאמר או ב "דברו איתי" . אשמח לתת לכם רעיונות או עצות לאיך לכתוב את הדברים בצורה טובה יותר.

  4. W3SCHOOLS

    האתר מכיל את כל הפקודות של מגוון שפות, ואף ציינתי אותו כאחד האתרים המומלצים לשימוש שוטף. אני ממליץ בחום לעבור על כל מילות הקוד של HTML ו-CSS. זה לא אמור לקחת יותר מדי זמן, אבל בהחלט מעבה את הידע שנרכש עד כה.
    גם אם לא תזכרו בדיוק כל מילת קוד, איך להשתמש בה ומה בדיוק היא עושה, עצם זה שקראתם עליה יגרום לכם לזכור שהיא קיימת. וכאשר תגיעו לרגע בו תצטרכו להשתמש בה, תזכרו שהיא קיימת ותחפשו אותה באתר הזה.

  5. Frameworks here I come...

    בשלב זב אמור להיות לכם כבר ידע בסיסי מוצק לגבי איך לבנות לבד אתר ואיך לכתוב JS בצורה סבירה. עכשיו זה הזמן הנכון להתחיל ללמוד קצת את עולם ה-Frameworks. אלו הן ספריות קוד אשר מאפשרות לכם לעשות יותר עם פחות קוד, על ידי שימוש שלכם בפונקציות של ה-Frameworks הללו. הם נחשבים לכלים מאוד עוצמתיים שמאפשרים פיתוח מהיר ביותר, ויכולות מאוד חזקות שסביר להניח שבשלב זה אין לכם את הידע, הניסיון וההיגיון לכתוב אותם לבד.
    לא מעט אנשים יגידו שהבעיה הגדולה היא שלא תלמדו לכתוב בעצמכם קוד שיבצע את הפעולות החזקות הללו, ואני מסכים איתם, אך כיום שתי Frameworks שנפוצות מאוד בקרב חברות ההיי-טק, ובלא מעט חברות דורשים ניסיון באחת מהן.
    בקיצור, אני ממליץ לכם להתחיל מ- Shaping up with AngularJS קורס חינמי שנעשה בשיתוף עם גוגל, ומקנה את היסודות הנכונים ללימוד והבנה של angular.js. אמנם לא תסיימו את הקורס ברמה מספקת לעבוד כמפתחי AngularJS, אבל זה ייתן לכם את ההבנה והכלים הבסיסיים, וזה המינימום הנדרש היום כאשר זוהי אחת הספריות הצומחות והמדוברות ביותר.

  6. בניית אתר ב-Angular.JS

    כרגיל, כדי ללמוד באמת ולהבין איך דברים מתבצעים, כדאי לבנות משהו בעצמכם. לאחר שסיימתי את הקורס הזה בניתי אתר קטלוגי לתכנון בת-מצווה. היו שם כל סוגי הספקים שמי שמתכנן בת מצווה צריך - מאולמות, קייטרינג, צילום ועוד. זה היה די משעשע האמת, וגם קצת מטריד, ללמוד מה אנשים היום עושים בבת מצווה של הבנות שלהן. הפקות ענק, יציאת כלת בת המצווה מתוך צדפה ענקית. הזיה! אז חוץ מהצחוק וההלם, למדתי המון.

  7. יאללה לעבודה!

    בנקודה הזאת בתהליך הלימוד שלכם, תאמינו או לא, יש לכם מספיק כלים כדי להתחיל לעבוד כמתכנתי Front-End, וזה הזמן להתחיל לחפש עבודה . שלא תטעו, אתם עדיין מתכנתים חסרי נסיון ורמת הידע שלכם, במקרה הטוב ביותר, הינה בינונית. אבל רכשתם מספיק כלים כדי שתוכלו להתמודד עם משרת Junior ולפלס את דרככם במעלה שרשרת המזון של המתכנתים.
    חשוב מאוד שבמקביל לחיפוש העבודה תמשיכו ללמוד ולבנות דברים, בין אם לעצמכם ובין אם לאחרים, אפילו בחינם. העיקר לכתוב קוד ולהתפתח, בתחום הזה אין יום שלא לומדים בו משהו ומשפרים את היכולות.

בהצלחה!

הערה: כתיבת תגובות אינה מחייבת הרשמה. ניתן להשאיר תגובות בצורה אנונימית - הקלידו את התגובה ומלאו את שמכם, מיד תופיע תיבת סימון עם הכיתוב "I'd rather post as a guest".