MeCoder הכניסה לעולם התכנות


Front-End Developer / Back-End Developer

janitor image with a building behind

וואו,כמה שפות תכנות יש?!!?! C++, Javascript, Ruby, HTML, CSS, AngularJS, NodeJS, Python.... אני ממש הלכתי לאיבוד בהתחלה. כלומר, כבר החלטתי שאני רוצה ללמוד תכנות. אבל מה??? מאיפה להתחיל? איך ניגשים לזה בכלל?

אז בואו נעשה קצת סדר. עולם המתכנתים מתחלק בעיקר לשניים:

  1. מתכנתי צד לקוח (Client) או Front-End Developers (FED) - כותבים קוד בשפות שהדפדפנים שלנו (Chrome, explorer, Safari, FireFox וכו') יודעים לקרוא ולהפוך לדפי אינטרנט. או במילים פשוטות יותר, הם מתכנתים את כל מה שהמשתמש רואה.
  2. מתכנתי צד שרת (Server) או Back-End-Developers - כותבים קוד שמפעיל את הלוגיקה של אתר או תוכנה כלשהי ושלא באים במגע ישיר עם המשתמש. בצד השרת יש שפות רבות כשהמוכרות ביותר הן c++, C#, Java, Python,

טוב, אז בחזרה לדילמה שלי. מה ללמוד?

אז אחרי שחקרתי קצת ודיברתי עם לא מעט מתכנתים החלטתי ללכת בכיוון של FED,הנה כמה מהיתרונות של FED שגרמו לי לבחור בו:

  1. פידבק מיידי - כל פעם שאתה כותב קוד אתה ישר יכול לראות את התוצאה.
  2. ביקוש בצמיחה - הביקוש למתכנתי FED עולה בצורה משמעותית בשנים האחרונות, עלייה שההיצע לא מצליח להדביק. לכן המשכורות בתחום הזה עולות בקצב מרשים. נכון לכתיבת המאמר המשכורת הממוצעת של מתכנת FED ללא ניסיון עומדת על 10-12 אלף בחודש, ולאחר שנה-שנתיים המשכורות עולות ל17-18 אלף ₪ בחודש.
  3. צמיחה ביכולות ה-FED - בשנים האחרונות תחום הFED מתפתח בצורה משמעותית כאשר שפות הקוד שלו מסגלות לעצמן יכולות מרשימות, חלקן יכולות שבעבר היו נחלת מתכנתי צד-שרת בלבד. כמובן שתמיד עדיף להיות בצד הצומח...
  4. נקודת התחלה נוחה - אין לי ספק שאני אלמד גם צד שרת בעתיד הנראה לעין, זה חלק בלתי נמנע אם אתה רוצה ליצור מיזמים משלך או אם אתה רוצה להגיע לעמדות ניהול. אבל אני חושב שבתור מישהו שלא "חי" את עולם המחשבים, הרבה יותר קל להבין משהו שאתה יכול לראות ולמדוד כל הזמן מול העיניים שלך מאשר לכתוב לוגיקות צד שרת.

חשוב לי שכן תיקחו את הדברים שלי בערבון מוגבל, אחרי הכל אני כותב את הדברים כפי שאני חווה אותם וכפי שאני מנתח ומפרש. כל אחד צריך למצוא את הדרך שלו. אבל מהראייה שלי, זה המקום הטוב ביותר להתחיל ממנו. יכול להיות שמהר מאוד תמצאו את עצמכם נמשכים לצד שרת, אבל יהיה לכם הרבה יותר להיכנס לעולם התכנות דרך הדלת של צד הלקוח.

בכל מקרה, אני מבטיח לחקור יותר לעומק מהו מסלול הכניסה הטוב ביותר למי שרוצה להיות מתכנת צד שרת.