MeCoder הכניסה לעולם התכנות


חמישה קורסי תכנות אינטרנטיים חינמיים ומומלצים ללמוד HTML

teacher with whiteboard

כדי לדעת אם באמת רוצים ללמוד תכנות, כדאי קודם ללמוד קצת יסודות של שפת תכנות, ולהרגיש אם זה משהו שיעניין אתכם. כפי שכבר כתבתי בפוסטים קודמים, אני חושב שמי שיכנס לתחום רק בשביל לעשות כסף, לא ישרוד בו לאורך זמן, כי התחום הזה כל כך דינמי שהוא דורש למידה אינסופית על מנת להישאר מעודכן. מי שלא נשאר מעודכן, הסיכויים שלו להיפלט מהתחום גדלים. לכן עולם התכנות מסנן באופן טבעי אנשים שלא אוהבים לתכנת ושלא צמאים ללמוד עוד ועוד, אמנם התהליך הזה לוקח לו מספר שנים לכל מתכנת, אבל בסופו של דבר הוא “יתפוס” את כל מי שלא מחויב לתחום.

אז הדרך הטובה ביותר להתחיל את הבדיקה הזאת עם עצמכם היא פשוט ללמוד את היסודות ולהתחיל לכתוב קוד. אחד היתרונות הגדולים בללמוד Front-end developing הוא שדי מהר אתה כבר מייצר דברים, ואתה יכול לראות את התוצרים של הקוד שאתה כתבת בדפדפן. כך שאתם תקבלו פידבק אמיתי לגבי ההתקדמות שלכם, ותוכלו לראות באופן ממשי את התוצר של הלימודים שלכם.

כדי להחליט איזה מהקורסים הבאים יתאים לכם, בשלב הזה אני ממליץ שלא להסתכל על התוכן, את הסינון הזה אני אעשה בשבילכם. לעומת זאת יש שני פרמטרים שישפיעו מאוד על כמה תהנו מהקורס ועד כמה תצליחו להפיק ממנו את המקסימום - גישת ההוראה והקול של המרצה (כן כן). בגישת ההוראה אני מתכוון בעיקר לעד כמה הם דורשים מכם לכתוב קוד ועד כמה תוכלו לחוות פידבק לגבי ההתקדמות שלכם. בתכנות, כמו בהרבה דברים בחיים, לומדים הכי טוב כשכותבים קוד, לכן יש חשיבות עצומה לתרגולים כחלק מהשיעורים. הפרמטר השני, הקול של המרצה, ישמע כמו בדיחה לחלק מכם אבל האמת היא שהוא קריטי ביותר ליכולת שלנו לקלוט חומר חדש. לא פעם אני רוצה ללמוד נושא חדש ומתחיל לצפות בקורס אינטרנטי, ולא עוברות חמש דקות עד שאני פשוט לא מסוגל להקשיב למרצים הללו. קול מונוטוני, דיבור איטי להחריד, מבטא סקוטי…. אלה ועוד מקטינים את יכולת הקליטה שלי למינימום.

טוב, הנה הקורסים האינטרנטיים החינמיים המומלצים על ידי, כולל קישורים והסברים:

Udemy - Build Your First Website in 1 Week with HTML5 and CSS3

האתר הראשון שאני ממליץ עליו הוא UDEMY, זאת לנוכח העובדה ששם עשיתי את שני הקורסים הראשונים שלי, ועובדה שזה עובד! :-) אמנם לא עשיתי את הקורס הספציפי הזה, אך אני מכיר את גישת ההוראה של UDEMY והיא משלבת בצורה נכונה בין הרצאה ווקאלית לבין כתיבת קוד בעצמכם.
הקורס הזה מכיל הרצאות באורך כולל של 3 שעות (אתם תגלו שזה לא מעט בשביל קורס ראשוני) ובמהלכו תבנו את האתר הראשון שלכם. אם הייתי יודע על הקורס הזה בזמן שהתחלתי ללמוד תכנות, בוודאות הייתי מתחיל איתו.

לקישור לקורס - לחץ כאן

Code Academy - HTML & CSS

קוד-אקדמי ידועים בכך שהם שמים דגש על בחינת הקליטה של התלמיד באמצעות תרגילים שיש למלא באתר. אכן נשמע כמו הגישה הנכונה, אך בשבילי זה היה קצת יותר מדי, לעיתים הרגשתי שמתייחסים אליי בעדינות מדי ורציתי להתקדם יותר מהר. זה בעיקר עניין אישי, מוזמנים לנסות. לצערי הרבה החברה בקוד אקדמי החליטו שכל התרגולים יהיו בתשלום!!! כלומר תוכן הקורס פתוח לכולם, אבל התרגולים לא. ארררררר……

לקישור לקורס - לחץ כאן

Lynda

זהו אחד האתרים היותר מוכרים בתחום הלמידה האינטרנטית, לאו דווקא מעולם התכנות. ניתן למצוא כאן קורסים ממגוון מאוד של נושאים, החל בסטיילינג וכלה בנגרות. Lynda אמנם לא מציעים לכם קורס חינמי, מלא או חלקי, אבל הם כן מציעים 10 ימי ניסיון בחינם. מה הקאץ’? שצריך לספק פרטי אשראי, ואם לא ביטלתם לאחר 10 ימים, יחייבו אתכם. מזכיר קצת את שיטת החבילות לשנה של חברות התקשורת בארץ, שיטה שאני בטוח שרובכם סבלתם ממנה בעבר. אז אם אתם אנשים מסודרים, שימו לעצמכם תזכורת ביומן, ובמידה ולאחר עשרה ימים תחליטו שלא מתאים לכם להמשיך ללמוד אצלהם, תבטלו את המנוי.

לקישור לאתר - לחץ כאן

Free Code Camp

אתם מכירים את זה שיש לכם רעיון גאוני, ואז לאחר שבמהלך שבועיים בהם אתם מגלגלים את הרעיון בראש ומתחילים לכתוב על איך להוציא אותו לפועל, אתם מגלים שאת הרעיון הגאוני הזה מישהו אחר כבר הגה? אז זהו…. פייסבוק! סתם, סיפור קצר:

לפני כשבועיים התכתבתי עם מישהי שעוקבת אחר הבלוג ורצתה כמה עצות בתהליך הלמידה ולכן פנתה אליי. באותו היום דיברתי גם עם תומר אביטל, העיתונאי החופשי שעומד מאחורי מיזם “100 ימים של שקיפות” שהתנדבתי ועזרתי לו בעבר, ובשיחה זו הצעתי לו עזרה בכל הקשור לתכנות. בסוף היום, בעודי מעכל את שתי השיחות הללו, עלה לי רעיון לשלב את שניהם. כלומר, לתת לאנשים שלומדים תכנות לכתוב את האתרים ואפליקציות WEB של עמותות ללא כוונת רווח, תוך כדי הנחייה ופיקוח (code review ועוד) מצד מתכנתים מן המניין. כל כך אהבתי את הרעיון הזה, שבו כולם עוזרים לכולם, רק שעכשיו גיליתי שהוא כבר מיושם.

אז אמנם לא בחנתי אותו לעומק, אבל זאת בהחלט יכולה להיות דרך טובה ללמוד לתכנת ולצבור ביטחון מפרויקטים אמיתיים שאפשר לציין אותם אחר כך בקורות החיים שלכם.

לקישור לאתר - לחץ כאן

Coursera - Introduction to HTML5

אחרון חביב הינו אתר courser, שהוקם על ידי דפנה קולר, והרעיון שעומד מאחוריו הוא שכל הקורסים הינם בחינם! כן, כן! כמו ישראלים טובים אתם בטח שואלים מה הקאץ'? אז אם תרצו לקבל תעודה על כך שלמדתם קורס כלשהו אצלם, תצטרכו לשלם סכום חד פעמי והדיפלומה שלכם. יותר הוגן מזה לא תקבלו.

לקישור לקורס - לחץ כאן


בונוס - מדריכי command line

שני מדריכים קצרים ללמוד איך לעבוד עם ה-command-line (נקרא גם Terminal), שזה למעשה ממשק עבודה מול מערכת ההפעלה של המחשב במאצעות כתיבת פקודות בניגוד לעבודה באמצעות העכבר והחלונות הגרפיים של מערכות ההפעלה הקיימות. הסגנון הזה מחזיר אותי לימי ה”תואם IBM” של פעם, עוד לפני שהשתמשנו במערכת ההפעלה Windows.

קורס ראשון | קורס שני


הערה: כתיבת תגובות לא מחייבת הרשמה או כל פעולה פולשנית אחרת. ניתן להשאיר תגובות בצורה אנונימית.